تقویم اخبار

مهر 1396
ی د س چ پ آ ش
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

بایگانی اخبار

لینک به روزنه

www.rovzane.com

نیشابور و ظرفیت‌های آن در طرح «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی»

نیشابور

(مرکز فرهنگی و گرانیگاه خراسان غربی)

و 

ظرفیت‌های آن در طرح «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی»

 

 

«اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی» طرحی است با رویکرد همگرایی منطقه‌ای، برای ایجاد نوعی همگرایی فرهنگی، هویتی و اقتصادی بین ملت‏هایی که در تاریخ پر فراز و نشیب فلات ایران، در کنار هم زیسته‌‏اند و از عناصر فرهنگی و تمدنی مشترکی (مانند نوروز، زبان پارسی و شخصیت‏های تاریخی) بهره می‌‏برند. کشورهای مورد نظر، یازده کشور ایران، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان هستند که مردمان‏شان هزاران سال در کنار هم زیسته و در سده‌های گذشته، در کشاکش رقابت‏های استعماری از هم جدا شده‌اند. چنانکه پیداست بخشی از کشورهای این اتحادیه پیشنهادی، حوزه تاریخی و فرهنگی خراسان بزرگ گستره تمدنی ایران را تشکیل می‌دهند: افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان. این کشورهای حوزه فرهنگی خراسان ایران بزرگ فرهنگی، از طریق خراسان امروزین ایران؛ پیوندها، همبستگی و پیوستگی‌های ژرف و گسترده‌ای با دیگر پاره‌ها و سرزمین‌های حوزه فرهنگی و تمدنی ایران‌زمین دارند. و خراسان بزرگ تاریخی و فرهنگی، در دوران شکوفایی ایران بزرگ فرهنگی، به چهار بخش اصلی یا «ربع» تقسیم می‌شده؛ شهرهای بلخ، مرو، نیشابور و هرات، چهار شهر اصلی، مرکز ربع‌ها و کانون تحولات خراسان بوده‌اند. نیشابور، شهر عمده «خراسان غربی» یا «بخش غربی خراسان بزرگ» است که در جغرافیای خراسان امروز قرار دارد؛ و ولایت‌های بُشت (ترشیز یا کاشمر)، بیهق (سبزوار)، جوین، جاجرم، اسفراین، خبوشان (قوچان و پیرامون آن در استان خراسان شمالی)، اسفند، جام، باخرز، خواف، زاوه (تربت حیدریه)، رخ، زوزن، بوزجان، نسا (جنوب کشور ترکمنستان)، ابیورد (درگز)، طوس (مشهد)، طبسین و قهستان (استان خراسان جنوبی) از ولایت‌های خراسان غربی (یا ربع نیشابور) هستند. این خراسان غربی، در جغرافیای امروز، استان‌های سه گانه خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی کشور عزیزمان ایران را در بر می‌گیرد. در واقع، با نگاهی به جغرافیای فرهنگی خراسان بزرگ ایران‌زمین؛ نیشابور، مرکز خراسان غربی تاریخی - فرهنگی، تنها شهر عمده خراسانی است که در جغرافیای امروز کشور ایران، باقی مانده است. و این نیشابور شهری است که با اشاره به جایگاه و شأن فرهنگی و تمدنی‌اش، آن را با عنوان «ام‌البلاد خراسان» یا «مادرشهر خراسان» توصیف می‌نمایند‌ و بخاطر نقشی که در عرصه فرهنگ ایران از خود برجای گذاشته است این شهر را در کنار شهرهایی همچون بخارا و مرو و بلخ و سمرقند، استوانه‌های دیار خراسان دانسته‌اند. نیشابور در تقویت بنیه فرهنگی و علمی سرزمین پهناور ایران، نقشی اساسی داشته و سرحلقه بسیاری از مکتب‌ها و جریان‌های فکری جهان اسلام را به سرنوشت تاریخی خود، پیوند زده است.

 

 

 

 این پایگاه فرهنگی برجسته و درخشان؛ رسالتی فرهنگی برای این شهر به عنوان یکی از مراکز عمده فرهنگی خراسان بزرگ (و مرکز خراسان غربی)، برای نقش‌آفرینی در حوزه روابط فرهنگی با شهرهای کشورهای دربرگیرنده خراسان بزرگ، پدیدار و پایدار می‌سازد. نیشابور، به خاطر همه تعاملات و مراودات فرهنگی و اجتماعی و علمی تنگاتنگ و عمیقی که در طول تاریخ با حوزه خراسان بزرگ و حوزه‌های فرهنگی دیگر ایران‌زمین داشته، حلقه پیوند کشورهای حوزه فرهنگی خراسان کهن و دیگر حوزه‌های فرهنگی حوزه تمدنی ایران بزرگ با ایران امروز است؛ این فرهنگ‌شهر که گرانیگاه تاریخ، پایگاه فرهنگ و ستون هویت خراسان غربی (خراسان ایران امروزین) است، به مثابه‌ یاری بنیادین و نماینده‌ای پیشینه‌مند، پرمایه و نام‌دار، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پنهان و پیدای فراوانی در راستای احیا و گسترش پیوندهای فرهنگی حوزه فرهنگی خراسان غربی (خراسان ایران امروز) با حوزه خراسان بزرگ و همچنین حوزه‌های فرهنگی دیگر حوزه تمدنی ایران بزرگ، همچون آذربایجان و اران و ارمنستان و کردستان و آسورستان و پارس و سپاهان و مکران و سیستان و کرمان و ... دارد و بر دستگاه‌ها و نهادهای حوزه دیپلماسی فرهنگی کشور عزیزمان است که ساز و کارها را به گونه‌ایسامان دهند که در راستای توسعه کشور و منطقه مشترک فرهنگی حوزه تمدنی ایران بزرگ، از ظرفیت‌های مادرشهرهای فرهنگی ریشه‌دار همچون نیشابور، به گونه‌ای‌ شایان و درخور، بهره‌برداری گردد. کاش، این ظرفیت‌ها را هر چه بیشتر دریابیم و دنیای صلح و مودت و همزیستی نیک‌منشانه دنیای ایرانی را بیش از آنچه در جهان آشوبناک امروز، دریافته می‌شود بگستریم.  

 

 

در ادامه و به نقل از خبرگزاری ایلنا؛ سخنان استاد فریدون جنیدی را در جمع اعضای پویش مردمی حمایت از تشکیل اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی (اکوتا)، باز می‌خوانیم.

فریدون جنیدی، مدیر عامل بنیاد نیشابور، در دیدار جمعی از اعضای پویش مردمی حمایت از تشکیل اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی (اکوتا) گفت: تشکیل اتحادیه کشورهای وارث فرهنگ و تمدن ایرانی، طرح مفیدی است؛ ولی قبل از آن، خود ما در درون کشورمان باید دور هم جمع شویم و در ابتدا باید گروه‌ها و افرادی که با این مسأله موافقند؛ مثلا دکتر داریوش فرهود، پدر علم ژنتیک ایران که در این راستا تألیفات و فعالیت‌هایی داشته است، با یکدیگر همگام شده و منسجم برای این کار تلاش کنند. وی درباره جایگاه زبان فارسی در منطقه نیز گفت: دشمنان زبان فارسی برای تضعیف آن کوشش بسیاری کرده‌اند و مثلاً سعی می‌کنند تا جمهوری آذربایجان را که برخی از بزرگ‌ترین شاعران پارسی‌گوی از آن دیارند، با زبان فارسی بیگانه کنند؛ بنابراین، ما باید مواظب این دسیسه باشیم و به زبان فارسی بیشتر اهمیت بدهیم.

 

 

جنیدی درباره کوشش‌های برخی فرهیختگان و بزرگمردان در آن سوی مرزها برای پاسداری از میراث زبان فارسی، افزود: ۸ سال پیش به همایشی برای بزرگداشت احمدشاه مسعود در افغانستان دعوت شدم و در بخشی از سخنرانی‌ام، ۸ دقیقه درباره احمد شاه مسعود صحبت کردم و با مقایسه کارهای او با کارهای رستم دستان، نتیجه گرفتم که ما باید بپذیریم که احمد شاه مسعود، فرزند یگانه و به حق جهان پهلوان، رستم دستان و سام نریمان است و نگهبان مرزهای شرقی و فرهنگ ایرانی و زبان فارسی بوده است که این سخنم، با استقبال حاضران در همایش رو به رو شد و مردم در یک تالار چندهزار نفری، ۱۳ دقیقه و نیم در تائید سخنانم درباره احمدشاه مسعود، دست زدند که شاید بزرگترین استقبال از یک سخنرانی در جهان بوده باشد. بار دیگر نیز در مراسم بزرگداشتی که ۶ ماه پیش برایش تشکیل گردید، رفتار احمدشاه مسعود را با گفتاری گزیده از بزرگمهر مقایسه کردم که سخت مورد توجه قرار گرفت و نشان داد که راهکار فرهنگی برای دریافت یگانگی فرهنگی درست‌تر است.

این پژوهشگر فرهنگ و زبان‌های باستانی افزود: به همین شکل، شخصیت‌های فرهنگی زیادی در جمهوری آذربایجان هم هستند که دل در گرو همگرایی دوباره با ایران فرهنگی و بازگشت به زبان فارسی دارند؛ مثلاً «اقرار علی اف»، رئیس آکادمی تاریخ آذربایجان، کتابی به نام «آتورپاتکان» که تلفظ پهلوی آذربایجان است، نوشت و نویسندۀ نامبردار تاجیکستانی، شادمان یوسف، به خواهش من، متن روسی آن را برایم به فارسی ترجمه کرد و من هم با زیرنویس های فراوان آن را به چاپ رساندم. بعدها که از طرف سفارت ایران در آذربایجان کسی به نزدم آمد به او گفتم که اقرار علی اف، تنها آرزویش این است که به ایران بیاید؛ شما کمک کنید تا به آرزویش برسد. اما آنها نه تنها کمک نکردند، بلکه مانع سفرش به ایران شدند و نهایتاً هم به ایران نیامد و مسئولان جمهوری آذربایجان (اَران) شمالی از نوشتن این کتاب توسط اقرار علی اف به هراس افتادند و حتی در مجلسشان نام بنیاد نیشابور را بردند و هشدار دادند که کار بنیاد نیشابور و فریدون جنیدی در ترجمه کتاب آتاتورپاتکان به زیان ماست!

این اسطوره‌شناس ایرانی با تأکید بر این که «منظور من از ایران، همۀ ایران فرهنگی است و به این که برای این ایران و مردم آن چه باید کرد، در طول دهه‌ها، بسیار فکر کرده‌ام»، افزود: از اوان جوانی با الهام از این شعر معروف سعدی شیرازی، «سعدی به روزگاران مهری نشسته در دل؛ بیرون نمی‌توان کرد، الا به روزگاران»، دریافتم که باید با همت و صبر، کار فرهنگی کرد.

جنیدی افزود: هر چند کار فرهنگی دیر به نتیجه می‌رسد، اما به خوبی به بار می‌نشیند؛ همان‌گونه که ما در بنیاد نیشابور، از سال‌های دور با تمرکز بر کار فرهنگی، کلاس‌هایی تشکیل دادیم و اکنون علاقه مندانی از تاجیکستان، افغانستان، ارمنستان و کردستان‌های شمالی (در ترکیه) و غربی (در عراق) هم با ما در بنیاد نیشابور همکاری دارند.

این استاد ایران‌شناس با تأکید بر این که با تمرکز بر کار فرهنگی، می باید یگانگی فرهنگی‌ای که در منطقه ایران فرهنگی بوده و توسط استعمارگران تضعیف شده است را دوباره تقویت کنیم، افزود: باید بدانیم که همگرایی مردمانی که دو ـ سه سده پیش، از زمان قاجاریه و حتی صفویه از هم جدا کرده شدند، به سرعت، شدنی نیست و امروزه ما باید با الهام از آن شعر سعدی، برای بیرون کردن آن قهری که بر دل‌ها نشانده‌اند، سال‌ها بکوشیم و بگوییم: «سعدی به روزگاران، "قهری" نشسته در دل؛ بیرون نمی‌توان کرد، الا به روزگاران

مدیرعامل بنیاد نیشابور درباره امکان همگرایی در میان مردمان منطقه ایران فرهنگی گفت:  به رغم کوچک ساختن وطن‌مان در سده‌های گذشته، خوشبختانه «ایران» در مقایسه با بسیاری از کشورها، هنوز این موقعیت را دارد که قطب منطقه‌ای یک همگرایی باشد؛ ایران راهش به دریای آزاد باز است و این در ارتباط با سایر کشورها، ظرفیت بسیار مهمی است؛ چرا که افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان و مرو ـ که امروزه ترکمنستان نام دارد ـ راه دریایی‌شان به جهان آزاد از ایران است و حتی آران که اکنون جمهوری آذربایجان نامیده می‌شود و نیز کردستان غربی واقع در عراق باز هم راهشان از ایران است. این کشورها ناچارند که از ایران یاری بگیرند و ایران نیز باید به آنها یاری کند که البته این چنین هم می‌کند.

جنیدی تأکید کرد: با بسترهای فرهنگی و اجتماعی تاریخی و امکانات کنونی، اگر همگرایی بین مردمان منطقه به صورت هدفمند از سوی دولتمردان تقویت شود و تبادلات اقتصادی و گردشگری صورت گیرد، مردمان این کشورها، خودشان به سوی همگرایی بیشتر یا آن چه شما می‌گویید، تشکیل «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی» گام برخواهند داشت.

وی با تأکید بر این که هیچ کس حق ندارد فرزند را از مادر جدا کند، افزودعلاوه کشورهای مستقل وارث تمدن ایرانی، کشورهای دیگری که می‌توانند خودشان را با ما هم‌پیوند کنند، مانند عراق کنونی که در گذشته تاریخ، آسورستان نام داشت و پایتخت تاریخیِ ایران بود و بویژه کردهای خارج از مرزهای ایران کنونی نیز بخشی از این اتحادیه‌اند.

جنیدی با اشاره به این که به رغم وجود اشتراکات و بسترهای فرهنگی قوی و زیاد میان مردمان ایران و کشورهای حوزه ایران فرهنگی، هر گونه اقدام برای تشکیل این اتحادیه با برخی مقاومت‌های داخلی هر کشور و موانع خارجی رو به رو خواهد شد، مهمترین مانع برای تشکیل این اتحادیه را استعمار جهانی دانست و افزود: چرچیل، استالین و آیزنهاور در کنفرانسی که پس از شکست هیتلر در همین تهران داشتند، تأکید کردند که نگذارند ایران قدرتمند دوباره شکل بگیرد. اینان الان نیز از ایران می‌ترسند و اگر مردم ایران و دیگر کشورهای منطقه بخواهند با تشکیل اتحادیه‌ای منطقه‌ای به سوی شکوه و رونق حرکت کنند چه کارها که نخواهند کرد!

 

مدیرعامل بنیاد نیشابور با بیان این که یکی از راهکارهای تسریع در تحقق این اتحادیه این است که آن دسته از اندیشمندان این کشورها که علاقه‌مند به همگرایی‌اند هم این آرمان را با کار فرهنگی در کشورهای‌شان بپرورانند و گسترش دهند، افزود: اگر رویکرد دست‌اندرکاران همه این کشورها هم این باشد که در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، توریسم و گردشگری و ... همکاری‌های منسجمی داشته باشند، یک امر آرمانی است که فواید بسیاری برای همه مردمان منطقه به دنبال خواهد داشت.

#1 عطف به: نیشابور و ظرفیت‌های آن در طرح «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی»

avatar
سبزواری - آدینه 17 شهریور 1396  

شما چه در همان نقشه کذائی تان چه اسم سبزوار را بیاورید و چه نیاورید سبزوار مرکز استان خراسان غربی و شاید هم سربداران خواهد شد.
اینقدر از تاریخ گزافه گویی نکنید. بدانید که هر چه از آتشکده آذر برزین مهر سبزوار به دروغ تحویل مردم دهید حرفتان هرچند لعاب داده شده باشد را متخصصین باور نخواهند کرد.
شما اگر در همان دوره پس از ظهور اسلام موقعیتی یافتید مدیون سبزواریها هستید. اینکه امام رضا را از سبزوار عبور ندادند بخاطر شیعه بودن مردم سبزوار و ریشه دار شدن قیامهای علویان و زیدیان در این خطه بوده است. حال شما میخواهید برای خودتان موقعیت ایجاد کنید....
اینکه نظامیه در نیشابور ایجاد شد مدیون تدبیر خواجه نظام الملکی هست که تبار سبزواری دارد.
اینکه خیام تقویم جلالی را نوشت مدیون جیره ای بود که خواجه برایش مقرر داشته بود.
اینکه در خراسان از انتهای آسیای میانه و دره فرغانه و کاشغر و خجند تا جغرافیای امروزی ایران، بیشترین خطه ای که علم مبارزه را برداشتند چه مردم و چه شخصیتهایش ، سبزوار بودند و در تمامی خراسن بزرگ منحصر به فرد بوده است.
سبزوار حتی در سه واقعه یکصد سال اخیر ایران ئعنی مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، و انقلاب اسلامی هم مؤثر بوده و حتی در سه واقعه فوق شهیدانی را تقدیم ایران نموده است.
سبزوار حتی در جریان ملی شدن صنعت نفت در مجلس پانزدهم با دو نماینده مؤثر خود که جزء هشت نفر اولیه ای بودند که نامه ملی شدن صنعت نفت را امضاء کردند.
سبزوار هم اینک نیز حتی از معدود خطه هایی هست که توانسته در هر قرن چند شخصیت مطرح تحویل بشریت بدهد.
و سخن زیاد است.....
پس اینقدر حرفهای بلند پروازانه نزنید و جایگاه خودتان را بدون نگاه به دیگران تعریف نکنید.

#2 عطف به: نیشابور و ظرفیت‌های آن در طرح «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی»

avatar
نیشابوری - دوشنبه 20 شهریور 1396  

جوری که این سبزواری برای خودش داستان سرایی کرده تمام عظمت وموفقیتهای نیشابور درطول تاریخ همیشه پای یک سبزواری درمیان بوده!!!یکی نیست ازاین بپرسه شما که انقدر دست ودل بازی وتمام تاریخ خراسان مدیون شما بوده یک مقدارم برای خودتون نگه میداشتین تا انقدر گدایی تاریخ سازی دروغ رانکنید درکل تاریخ یک دوره کوتاه ودرمحدود جغرافیای کوچک سربداران حکومت کردند که رهبر قیام سربداران هم شیخ مازندرانی وشیخ حسن جوری از نیشابور بود با مدرک مستند نظر دهید.

#3 عطف به: نیشابور و ظرفیت‌های آن در طرح «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی»

avatar
ابر شهر - سه شنبه 21 شهریور 1396  

در جواب سخن و نظر هموطن سبزواری باید عرض کنم ادب مرد به ز دولت اوست شما که متاسفانه نه ادب دارید و نه دولت امیدوارم عقل را بر احساساتآن مسلط کنید و واقعیتها مثل روز روشن را منکر نشوید البته در مورد شما بعید به نظر میرسد

#4 عطف به: نیشابور و ظرفیت‌های آن در طرح «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی»

avatar
محمدرضا - سه شنبه 21 شهریور 1396  

در ابتدا یک سوال داشتم من هم زمان در چند بخش در پاسخ ب دوستان سبزوار کامنت گذاشتم منتهی فقط کامنت اخری ک ارسال میکنیم میرسه ب مدیریت سایت ونمایش داده میشه قبلی ها حذف میشن ب خاطر پیام جدید؟خب و اما باز هم تعصب بیجا و بی مدرک و بی دلیل و برهانی دیگر از دوست سبزواری عزیزمان...از تاریخ گفتی و مثال های بی دلیل و بی سند و مدرکی زدی ک کاملا مثل بیان لطیفه بود برای بازدیدکنندگان.حال ک اینگونه منطقت را بیان میکنی من هم مثل خودت چند مثال میاورم.در حمله مغول ب نیشابور چرا تنها نیشابور با خاک یکسان شد و بیشترین مقاومت رو در برابر حمله های اونها داشت سوال اینجاست سبزوار اون موقع کجا بود(:اصن بود؟!یا نبود ؟!اگ بود چرا در پی کمک نبود؟!یا اگر بود و کمک نکرد ک ...احتمالا برای استان شدن در حال تلاش بود(:بحث دیگر در زمانی ک نیشابور پایتخت طاهریان بود کجا بود(:زمانی ک جز چهار شهر جهان در بحث علم و دانش و دانشگاه بود کجا بود(:جالبه یک کشور داره ب ورود امام رضا ب نیشابور افتخار میکنه با اون تعداد از نویسندگان قلم ب دست بعد شما میگی چرا از سبزوار رد نشد/:اون زمان نگاه کن تو تاریخ ببین سبزوار کجا بود نیشابور کجا بود ... اون استقبال از امام رضا نشان از دین دار بودن مردم نداشت!؟حالا جالبه فضل ابن شاذان نیشابوری از یاران امام زمان هست ک در نیشابوره...نیشابور در حادثه منا بیشترین کشته شدگان رو داشت چون مردمش دین دارن و برای حج بسیار میروند...این همه شهید هشت سال جنگ رو ب چشمتون نیومده از قرار...فرمانده قیام سربداران هم ک نیشابوری بود و فریاد ازادی رو در سبزوار سر داد و مردم رو ب قبام فراخوند...بحثت برای خیام هم جوری کودکانه و از روی شدت ناراحتی و ضعف هست ک جواب نمیدم ب کل(:فقط بگو در کدام سمت نیشابور از لحاظ جغرافیایی دوست داری تا برات چند تا از مشاهیر اون سمت نیشابور رو نام ببرم.باور کن باعث خنده میشی وقتی تاریخ ابرشهر ایران رو با خودتون مقایسه میکنین.دست بذار رو همون فرودگاه خب ک تنها برتری شماست چرا تو مباحثی میای ک شدت خسادت و غضبت رو فقط نشون بدی...بگو ما فرودگاه و دانشگاه داریم درسته فقط همین دو تا رو داریم ولیکن استان شدن هم دوست داریم(:دیگ تو مباحث جمعیت و تاریخ و فرهنگ و اب و هوا و جاذبه های گردشگری و راه اهن و ارتباطات شهری و اماکن تفریحی و هتل چهار ستاره و میزان بیکاری و میران مهاجرت از هر دپ شهر و زیر ساخت ها و ...وارد نشو دیگ برادر من(:بگو فرودگاه و تمام((:باشد ک همه ما رستگار شویم(:در ضمن خراسان غربی یک هویت جامع هست اسمب ک در خیالاتت ذکر میکنی رو عوض کن ممنونم.و دیگ اینکه با همت و درایت نیشابور و مردمانش در تقسیمات اینده نام خراسان مرکزی یا بینالود زبان زد خاص و عام خواهد شد تا پیش پیش از پیش کور سود هر انکه نتواند دید...مرسی

#4.1 عطف به: عطف به: نیشابور و ظرفیت‌های آن در طرح «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی»

avatar
تربت حیدریه - چهارشنبه 22 شهریور 1396  

سلام محمدرضا خان
چندتا نکته میگم گوش کن.
اولا هیچ شهری رو بخاطر تاریخ و فرهنگ و آب و هوا و جاذبه های گردشگری استان نمیکنن که اگه بکنن تربت حیدریه و سبزوار تو همه اینا از خیلی مراکز استان سرتره. از سمنان و بیرجند و بجنورد و زاهدان آب و هواشم از همه اینا بعلاوه قم و یزد و بوشهر.
دوما میشه بپرسم شما به جز یه صنعت وابسته به مشهد که همشون دفاتر مرکیشون تو مشهد و به اسم خراسان هستن و یه راه آهن که تازه قطار مستقیمتون هم حذف شد چی دارین. تربت حیدریه هم راه آهن داره و سبزوار هم در حال ساخت راه آهنه. صنعت رو گفتی تربت حیدریه درحال ساخت بزرگترین فولاد شرق کشوره و سبزوار هم تازه مجوز خودرو سازی گرفته. شما هم کلی از صنایعتون تو زبرخان هستش و برا همین نمی ذارین این بخش شهرستان بشه چون نیشابور افت شدید پیدا میکنه. هتل هم که هنوز ندارین و اون آقای امیران هم فعلا پروژه اش متوقفه. تا وقتی تربت و سبزوار استان شن شما که وسط استان هستین و با هیچ استانی مرز مشترک ندارین و شهرهای اقماری هم ندارین میخواین استان بشین، حتما تربت حیدریه ما و سبزوار هم بیان زبر مجموعه شما بشن؟ از این خیالات خام نکنین. به لحاظ جمعیت گفتی تربت حیدریه از یاسوج و سبزوار هم از سمنان و بیرجند و بجنورد و یاسوج و شهرکرد و ایلام و بوشهر بزرگتره. جاده هاتونم که همه شریانی فرعیه. ولی تربت حیدریه و سبزوار از چهار طرف جاده های اصلی و ترانزیتی دارن. گفتی فرودگاه نیمه فعال. بدون که تربت حیدریه درحال ساخت فرودگاهه و سبزوار هم پنج روز در هفته پرواز داره. در مورد دانشگاه بدون که نیشابور از تربت حیدریه و سبزوار عقب تره و مراکز استانها دانشگاههای معتبر دارن نه مثل نیشابور که هنوز علوم پزشکی اش دانشکده است. در مورد تاریخ تربت حیدریه مناطق بسیار با ارزش تاریخی مانند منطقه زاوه داره و سبزوار هم ۶ هزار سال قدمت در تپه تاریخی اش ثبت شده. در مورد فرهنگ هم همون عطار شما مال کدکن هستش که الان در شهرستان تربت حیدریه قرار گرفته. استاد قهرمان و شهید برونسی و دکتر شفیعی کدکنی متعلق به تربت حیدریه است. کمال املک هم مال کاشان هستش و فقط به نیشابور که در زمان قدیم تبعیدگاه بوده تبعید شده. سبزوار هم کلی مشاهیر مثل دکتر شریعتی و استاد دولت آبادی و حاج ملاهادی سبزواری داره. و اما فرمانده قیام سربداران که عبدالرزاق باشتینی بود و سبزواری بود. و در مورد شیخ جوری هم هنوز اثبات نشده که از جور نیشابور بوده بلکه احتمالا از جور (گوری امروزی) جغتای بوده. نگو چون تربت حیدریه و سبزوار از نیشابور کمتر شهید داده پس نباید استان بشن که کلی می خندیم. شهدا رو دستمایه اهداف دنیایی خود نکنیم. و اما شما به کل شهرستانهایی که کمتر از نیشابور تو منا شهید دادن توهین کردی و گفتی چون کمتر شهید دادن پس مومن نیستن. در صورتی که اگه بدونی دو کاروان از نیشابور اتفاقی در اون خیابون گیر میفتن و شهید میشن و خود نیشابوریا هم خیلی ناراحتن از این قضیه نه خوشحال. در مورد ورود امام رضا به نیشابور. مامون به مامورانش گفته بود از مناطق شیعه نشین مثل سبزوار و کاشان و قم و ری و کوفه امام رو عبور ندن. در ضمن کل اون کسایی که حدیث سلسله اذهب رو نوشتن نیشابوری نبودن و از سایر نقاط مثل تربت حیدریه و سبزوار و مناطق دیگه هم برای دیدن امام اومدن. در ضمن امام اون حدیث رو بیشتر برای نیشابوریا که بیشتر سنی بودن خوند و نیازی نبود برای شیعیان بگه. اینو هم بدون که در زمان تیمور، نیشابور زیر مجوعه سبزوار بود و خواجه علی موئد حاکم سربداری با میامحه کردن با تیمور نذاشت نیشابور ویران بشه و نیشابوریا یه جورایی مدیون سبزواری ها هستن.

#4.1.1 عطف به: عطف به: عطف به: نیشابور و ظرفیت‌های آن در طرح «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی»

avatar
صادق - چهارشنبه 22 شهریور 1396  

دوستان نیشابوری مراقب باشید
بعضی ها با نام تربت حیدریه پیام می ذارن تا رابطه نیشابور و تربت رو خراب کنند.

#5 عطف به: نیشابور و ظرفیت‌های آن در طرح «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی»

avatar
تربت حیدریه - چهارشنبه 22 شهریور 1396  

نه عزیزجان کسی سعی نمیکنه رابطه کسی رو خراب کنه. ما تربتیا با همه هم استانی های عزیز نیشابور و سبزوار و شهرهای دیگه با هم برادریم اما شما نیشابوریا روحیه سلطه طلبی دارین و چون فکر میکنین در زمان حکومت جنایتکار سلجوقیان و طاهریان حاکم بر خراسان بودین الانم باید حاکم باشید. اما ما میگیم اگه شهری لازم به ارتقاش باشه اون تربت حیدریه و سبزوار هستن که مرز با استانهای دیگه و شهرهای اقماری زیاد دارن

#5.1 عطف به: عطف به: نیشابور و ظرفیت‌های آن در طرح «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی»

avatar
صادق - پنج شنبه 23 شهریور 1396  

ایشون همون سبزواری هستن که عرض کردم
مواظب باشید با نام های مختلف ولی یک سبک قلم می زنه

#6 عطف به: نیشابور و ظرفیت‌های آن در طرح «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی»

avatar
صبا - چهارشنبه 22 شهریور 1396  

سلام. در این مطلبی که اصلا اسمی از سبزوار نیست و ربطی هم به سبزوار عزیز پیدا نمی کند نمیدانم برآشفتن آن عزیز با اسم سبزواری چیست؟

با سفارش ایشان به خونسردی و حفظ آداب معاشرت؛ میتوانم جواب تمام آنچه ایشان نوشته اند را در یک عبارت خلاصه کنم: لطفا برداشت های عوامانه از تاریخ را کنار بگذارید و سعی کنید از راه درست به نتیجه درست برسید.

هم استانی عزیز با نام سبزواری! وارد کردن شهرستانهای دیگر استان در جر و بحث و مرافعه ای که خودتان به راه میاندازید کار درست و جوانمردانه ای نیست. لطفا از جیب خودتان خرج کنید. این دفعه اول نیست که این رویه زشت دیده می شود.

در برابر همه حرفهای تاریخی و غیرتاریخی شما استدلال های مستند و منطقی و علمی وجود دارد و تا کنون بارها مطرح شده و درماندگی طرف مقابل، نشان دهنده عمق تاثیرگذاری و درستی آن بوده است؛ یک چیز همیشه تکرار میشود "تکرار مکررات" و در نهایت، تجربه ثابت کرده است که برای شما فقط یک حرف ارزش دارد و آن همان حرفی است که شما را ثابت نماید یعنی حرف خودتان.
اگر سربداران را به جوانمردی معرفی میکنید سعی کنید حداقل مصداق کوچکی از آن باشید. حداقل انتظار از شما این است. چرا سعی می کنید که شهرستانهای استان را با هم درگیر کنید و به جان هم بیندازید؟ چرا از جیب خودتان، هزینه نمی کنید؟ این روند بد و زشتی که تاریخ معاصر خراسان دیده میشود را تا کی میخواهد ادامه دهید؟
لطفا جوانمردانه رقابت کنید. اسم این کاری که شما میکنید برادر، رقابت نیست.

#7 عطف به: نیشابور و ظرفیت‌های آن در طرح «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی»

avatar
محمدرضا - چهارشنبه 22 شهریور 1396  

اها با سلاممممم و درود (((:بسی خرسند و خوشحالم ک مدیریت سایت سبزواری ک همه میدونین ب اسم تربت حیدریه پیام گذاشته/:و اما بشنوید در ابتدا از سیاست این سایت ک بنده قبلا هم ذکر کردم ب نام نیشابوریا میرن تو سایت های شهرهای همسایه کامنت میذارن بعد توهین میکنن تا اونا با نیشابور ضد بشوند(:حالا دقیقا مدیریت اون سایت فکاهی اینجا با سیاست اسم بردن از تربت حیدریه شرایط رو در گفتارش جوری فراهم کرده ک پاسخ ب حرفاش جوری میشه ک باید بگی نه اقا نیشابور فلان بخشش از تربت حیدریه بهتره(: بعد همین عریزمون ادرس همین پیج رو میبره تو سایت شهر دوست و عزیر تربت حیدریه میذاره میگه تو کامنتا ب شما توهین کردن و اینم سندش((:منتهی گفتم این عزیز مدیریت سایت معروف سبزوار هست چون بنده تو اون سایت ب دفعات از نیشابور دفاع کردم و دقیقا عینا همین نوع بیان و گفتار رو با همین مثال های تکراریشان تحویل داده اند در پاسخ(:در اول اینکه ما ب کل بحثی راجع ب شهرستان محترم و بزرگ تربت حیدریه نداریم بحث هم در اینجا ب هیچ عنوان ربطی ب این دو شهر نداشته و ندارد.و اما شمای سبزواری چرا میخواهی جوری رفتار کنی ک پاسخ ما میانه این دو شهر را برهم زند دلیلی جز بی فرهنگی نمیبینم و خود تیز بینی نمیبنم.و اما گیریم ک پدر بود فاضل از فضل پدر تو را چ حاصل.تربت حیدریه هر چ دارد برای خودش و مردمش است ربطش ب شمای سبزواری چیست عزیز جان؟در پاسخ ب تمام مواردی ک گفتی راجع ب تربت حیدریه هیچ نمیگوییم تا کمی اتش درونت شعله ورتر گردد((:و اما بریم سراغ پاسخ ب شما از هتل شروع کنیم دوستان عزیزمون میگه هتل امیران چهار ستاره ک بعد مشهد هیچ شهری در شرق کشور دارای هتل چهار ستاره نیست متوقف مانده است!!!!برادر فود کورت مجتمع هم راه اندازی شده جوایز خرید از مجتمع تجاری ان هم اهدا شده استخدام نیروی انسانی مجتمع بزرگ امیران هم انجام شده و تمام شده بعد شما ذکر میکنی ک متوقف مانده(:قابل ب ذکر برات ک با بالا رفتن تاسیس هتل از ستاره های هتل کاسته میشه ک این اتفاق دیری نمیپاید ک برای هتلذکاملیای سبزوار هم اتفاق بیفته و دو ستاره بشین.مبحث بعدی ک گفتی دانشگاه است.خب دوست گرام میفرمایند ک سبزوار دانشگاهیست.منتهی ب عنوان مثال دانشگاه ازاد سبزوار در همین چند سال قبل چند رشته داشنگاهی ب علت کمبود دانشجو و انصراف اون ها از ادامه تحصیل در این شهر رو حذف کردن...ب عنوان مثال رشته فقه و حقوق اسلامی حذف شده و سبزوار یکی بیشترین امار رو در انصراف دانشجو از ادامه تحصیل در استان داره ک دلیلشم میگم پایین تر این بحث برای دانشگاه ازاد سبزوار است.و اما شما ب عنوان مثال دانشجوی رشته صنایع غذایی در سبزوار باش خب درست تمام شده است و باید از درسی ک خوندی درامد کسب کنی و کار داشته باشی حال نگاه ب وضعیت دردناک صنعت در سبزوار میکنی کاری نیست چون صنعتی نیست و شما ب اجبار ب شهرهای دیگر از جمله نیشابور سفر میکنی تا یک عمر در انجا کار و زندگی کنی...ابن دلیل محکمیست بر کاهش جمعبت سبزوار از اعلام دو بار قبل تا الان نسبت ب نیشابور...ک نیشابور توانست دومین شهر پرجمعیت شود.مشکلی نداریم چند سالی داشنجو ها در سبزوار تخصیل کنند و نتیجه ی این تخصیل برای ما باشد(:و اما بحث ماشین سازی ک گفتی چند پروژه ک در حد کلنگ زنی پیش رفته و ب کل تعطیل شده است در سبزوار نام ببرم برایت؟تا جایی ک ما میدانیم ناحیه صنعتی سبزوار وضیعیت اسفناکی دارد و گواه بر ابن ادعا آمار بالای جوانان فاقد کار در این شهر است...ک البته نیشابور با رویی گشاده و دستانی گرم این دوستان را برای کار و زندگی ب اینجا فرامیخواند...در شهری ک هم اکنون بیکاری بیداد میکند و مردمش ب ستوه امده اند با مرکز استان شدن و افزایش جمعیت تنها بیشتر شدن مشکلات را شاهد خواهیم بود چون زیر ساخت صنعتی سبزوار ب گونه ای مشخص است ک نیازی ب توضیح ندارد!گفتی از مشهد میان نیشابور کارخونه میزنن بسی خرسند و خوشحالیم ک ذکر کنیم خدمتت نه تنها از مشهد بلکه بسیاری سرمایه دار از سبزوار نیز جذب نیشابور شده اند و اینجا ب کار و اشتغال زایی مشغولند ک این جای خرسندیست و حال دفتر مرکزی ان در مشهد ک نه در بوشهر باشد فرقی ب حال و روز بیکاری شما نمیکند(:و اما تاریخ(:یونسکو از ایران نیشابور رو ب عنوان شهر پایدار ایرانی انتخاب کرد تاکید میکنم نیشابوررر را انتخاب کرد در رد تمامی حرفابت همین بس ک دنیا از ایران نیشابور جز شهرهای تاریخی و پر شکوهش میداند حال برای شما عزیز جان با این سطح از منطق و تفکرت چ بگوییم((:برادر نیشابور جز چهارده شهر نمونه گردشگری انتخاب شد و سبزوار ب هیچ عنوان هیچ جایگاهی هم در این میانه ب دست نباورد.عمق این مطلب را درک میکنی یا خیر(:یعنی از بین تمامی شهرهای مدعی در ایران گلچین ان ها انتخاب شد تا ب انها سرمایه و رسیدگی ویژه کنند و الکپی جامعه ایرانی در جهان معرفی شود.باز هم بگویم ؟سبزوار را مرکز استان تصور کن در محدوده شهری سبزوار لنده ب عنوان مسافر ب کجا بابد رجوع کنم (:میدونم اسمی نیست چون واقعا جایی را ندارد.با علم بر اینکه هیچ اماکن تاریخی گردشگری در حومه شهر سبزوار ندارید خود را با نیشابوری ک خود یک مقصد گردشگریست میسنجید؟؟؟!!!(:و اما در پاسخ ب بحثی ک برای عطار کردی نام این شخص فریدالدین عطار نیشابوریست/:بسیار کوته بینانه و تنگ نطرانه حرف زدی ب قدری کودکانه و خنده دار ک بهتر است خود نام عطار نیشابور را در ویکی پدیا سرچ کنی و پاسخت را بگیری.و اما کمال الملک خب بازدید کنندگان این بزرگ مرد ایران ب نیشابور می ایند بهتر از این نیست ک دکتر شریعتی در اطرف سبزوار ب دنیا امد و مقبره اش در دمشق است؟سبزواری بودن این شخص و ذکر نامش هیچ کمکی ب حال و روز وضعیت دردناک گردشگری سبزوار نمیکند.ولی اگر خوشحال میشوی باشد حرفی نیست(:اگر میگوییم در بحث فرودگاه نیشابور حق مسلمش است در یک نمونه ب دور از مقصد گردشگری و صنعتی بودنش در داخل کشور مقصد سفر بسیاری از خارج کشور است ب عنوان مثال حاج ولی بکتاش نیشابور رهبر دینب بیست و پنج میلیون نفر از مردم ترکیه است...این میزان از جمعیت ک خواستار دیدار نیشابور میباشند خود میتواند پرواز مستقبم نیشابور ب ترکیه داشته باشد نه اینکه سبزوار تعداد پروازهایش صرفا ب جهت نبود فرودگاه در نزدیکی شهرهای اطراف ان و مجبور بودن مردم ب استفاده از فرودگاه سبزوار باشد.ب شخصه قطار را ترجیح میدم ک هم ایمن تر است هم مناسب تر(:و اینکه خط نیشابور ب تهران در چند وقت اخیر دایر میشود و و کنسل میشود این دردی از وضعیت راه اهن سبزوار ک از بودجه شصت و پنج میلیاردی اش تا بحال فقط شش میلیارد دریافت کرده است نمیکند(:و مطمئن باش تا زمانی ک ریل قطار ب انجاذبرسد نیشابور نیز فرودگاه را تاسیس کرده است حتی اگر در سطح هواپیماهای کوچک جدید ک بعد از برجام ب کشور وارد شده است و مقرون ب صرفه است.و اما دین داری بودن مردم را ذکر کردی...چطور اوضاع دینی مردم نیشابور در ان زمان در ورود امام بزرگوار ب نیشابور را اینگونه خواندی و تعداد شهدای نیشابور را در هشت سال دفاع مقدس هیچ دانستی؟!مسلما این مبحث مهم است مردمان نیشابور خونشان در راه کشور فدا کرده اند و حال حق مسلمشان از رسیدگی ب شهر و دیارشان را خواستارند...جالب است اینگونه ک شما ذکر میکنی ان خیل عضیم قلم بدست نیشابور تماما از سبزوار امده اند و کاتب حدیث سلسلة الذهب شده اند((:چ دیدگاه بچگانه ایست /:هر چ هست و نیست در تقویم جلای رسمی کشور ذکر شده است (:از سبزوار چطور روز ملی در تقویم کشور چیزی ثبت شده است؟خیر(:دوستمون میگه زبر خان رو نمیخوابن ارتقا پیدا کنه چون افت شدیدی میکنه خخخ اره ارتقا پیدا کرد کارخونه هاش تعطیل میشه میکن ما رفتیم خدافظ خخ کاملا با منطق و دلیل و سند خرف میزنی مرحبا ((((:تعداد مشاهیر سبزوار را نامذبردی ب ازای هر کدامش سه مورد از نیشابور مثال میزنم خوب است(:اخرینش استاد مشکاتیان عزیز...چرا مبهم گویی میکنی و انچه ک بیان است را کوچک میشماری در وضعیت کنونی نیشابور صد باشد سبزوار یک است برادر(:جالبه تعداد کشته های نیشابور در منا رو توهین ب دیگر شهرهایی ک کمتر کشته داده اند میدانی ولی توهین مستقیم ب حدیث سلسلة الذهب میکنی و خود را با ادب میپنداری!!!الانش خب با ماشین تا شهرتون یک ساعت و ده دقیقه راه هست بعد اون زمان با اسب و قاطر همه از سبزوار اومدن تا حدیث رو بنویسن خخ بعد چگونه است باذاین دیدگاه شما مامون ب مشهد برده شد پس مشهد میشود مرکز گناه و بی دینی/:چون شما میگویی امام را از جایی عبور دادند ک شیعه نشینی اش کم باشد پس مشهد ک مقصد سفر است است اینگونه میشود شهری ک شیعه در ان یافت نمیشود!!دلیل این توهین های پیاپی شما را با شهرهای دیگر و مردمش نمیدانم چیست...مشهد مرکز و پایتخت معنوی ایران است افتخاریست بر تاریخ کشور .توهین شما سبزواری عزیز ب سهرهای دیگر کاری بسیار دور از ادب و فرهنگ و منطق است...خواهی دید ک نیشابور مرکز استان خواهد شد و باز هم میگویم کور شود هر انکه نتوانددد دید...حق مساچلم مردم نیشابور استان بینالود یا خراسان مرکزیست فمری جز این کوته بینانه است...باشد ک رستگار شوی

#8 عطف به: نیشابور و ظرفیت‌های آن در طرح «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی»

avatar
دوستدرار اعتلای نیشابور - سه شنبه 28 شهریور 1396  

هم نیشابور و هم سبزوار از شهرهای ریشه دار و محترم و از خادمین به فرهنگ و اندیشه کشور عزیز می باشند و مردمانش همیشه دارای احترام هستند .درست نیست بر سر داشته های خود بی مورد فخر فروشی کنیم .هردو شهر باید تلاش کنند در بستر استعداد های خود به جایگاه شایسته خود دست یابند و بدانیم خداوند با قدرت و حکمت بی انتهایش مردم را به انحاء مختلف نصیب و روزی عطا کرده و انسانها باید در پی شناخت و استفاده صحیح از نعمات الی باشند . بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند

#9 عطف به: نیشابور و ظرفیت‌های آن در طرح «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی»

avatar
سروش - چهارشنبه 29 شهریور 1396  

جناب دوستدار اعتلا ...
سلام بر شما.
اصلا مساله فخرفروشی نیست این عبارت را چند سال است دارد یک سایت مشخص سربداری تبلیغ می‌کند و آن را دستاویزی قرار داده است تا هر جور تخریبی خواست بر این شهرستان و مردم آن روا دارد. شما اگر دوستدار اعتلا هستید چرا این حرف‌های بی‌مورد را نسنجیده و بررسی نکرده تکرار می‌کنید. می‌دانید «اصل منظور» آن آقایان چیست؟ این است که شما از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی نیشابور برای توسعه نیشابور استفاده نکنید! تا حالا فکر نکرده‌اید که چرا وقتی صحبت از این ظرفیت‌ها و استفاده آن برای توسعه نیشابور می‌شود اینقدر آشفته می‌شوند و واکنش‌هایی نشان می‌دهند؟! (که در همین نظرات بالا هم نمونه‌های آن را می‌بینید.) تاریخ و فرهنگ و پیشینه و وجهه تمدنی نیشابور، سرمایه بزرگی است و به نظر من، بزرگترین است آنها همین را نشانه گرفته‌اند و به انحاء مختلف می‌خواهند این را تخریب کنند. یکی از روش‌های هوشمندانه بی‌عمل و بی‌اثر ساختن این سرمایه، همین عبارت «فخرفروشی» است که چند سال است که دارند بر روی آن کار می‌کنند و شما دارید آن را در اینجا تکرار می کنید. برادر عزیز، کدام شهر دارای پیشینه تاریخ و تمدن و فرهنگ در ایران است که از پیشینه خود پاسداری نکند. همدان، اصفهان، شیراز، قزوین، تبریز و ... کدام شهر؟! این هموطنان عزیزمان دارند بر روی تاریخ و تمدن و میراث فرهنگی شان با افتخار کار می‌کنند. اما ما چون در کنار یک شهر خاص، قرار گرفته‌ایم نباید کار کنیم؟! آخر این چه منطقی است؟!

خواهش می‌کنم به هیچ وجه این پروپاگاندایی را که برخی رقیبان بداخلاق، سال‌هاست دارند بر روی طراحی و جا انداختن آن کار می‌کنند را تکرار نکنید.
اگر حرفی می‌زنم، بارها دیده‌ام و مثال و شاهد بسیار دارم ... نمی‌خواهم سرش را باز کنم. باید فرصت داد تا فکر کنند و شاید به خود بیایند.
اما از شما خواهش می‌کنم برادر، دیگر این پروپاگاندا را تکرار نکنید.

بله برادر. بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند. کاش این حرف‌های شما را همگی درک کنیم.
- کاش فرماندار شهرستان س در جریان قضایای اوایل دهه 80 وقت‌شناس و نکته‌سنج بود و در حالی که مردم نیشابور در پشت درهای فرمانداری شهرستان خودشان به تحصن نشسته بودند، و ماجرای آن دیدار و آن درخواست را پیش نمی‌آورد.
- کاش در سال 1389، چهار روستای رباطی، جمبرجوق، فرخار و چزک؛ بدون اطلاع و هماهنگی مسولان شهرستان، مخفیانه از فیروزه جدا نمی شد در حالی که حتی مردم خود روستا هم از این رویداد بی خبر بودند.
- کاش از سال 1390 به بعد آن همه تخریب و تحریف در سایت‌ها و فضای مجازی رخ نمی داد و بخاطر جاه‌طلبی‌های خودشان مردم خوب و صمیمی این منطقه و این دو شهرستان را رو در روی هم قرار نمی‌دادند.
- کاش آقای م.ث، نماینده سابق مجلس، در واکنش به اعتراض‌ها مبتنی بر تقلب در جدایی چهار روستا، نمی‌گفت: مردم صلاح خودشان را بهتر می دانند؟ (کدام مردم؟! مردمی که هنوز هم اعتراض دارند؟! مردمی که حتی به این آقا یک رای هم نداده‌اند و حوزه انتخابیه ایشان را اصلا به رسمیت نشناخته‌اند و حتی برای رای دادن به حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه مراجعه کرده‌اند؟!) ایشان، صلاح کدام مردم را به خودشان واگذار کرده‌‍اند؟! اصلا ایشان در صحبت کردن درباره صلاح مردمی (که بین خودشان و ایشان هیچ ارتباطی را به رسمیت نمی‌شناسند) چه صلاحیتی دارند؟! شما اسم این اقدام را چه می‌گذارید؟ بی‌تدبیری یا وقاحت؟
- کاش در یازدهم شهریورماه 1396، آقای حسینی (از همشهریان این همسایگان محترم که اتفاقا از مسولان استانداری هم هست) در جمع مسولان و نخبگان و اهالی فرهنگ نیشابور، از اصطلاح «خراسان غربی» با آن برداشت جعلی و بی‌مورد و بی‌ربطی که ایشان از آن دارند استفاده نمی‌کردند.

و ای کاش اینقدر ظرفیت وجود داشت که در برابر این همه نادرستی و بیداد، حداقل یک عذرخواهی درست و بجا انجام میشد؟!

شما دوستدار کدام اعتلا هستید؟
آیا عزت نیشابور و نیشابوریان هم در محاسبات اعتلاگرایانه شما وجود دارد؟

اصلا فرض کنیم همه چیز تسلیم حرف زیبا و منطقی و خردمندانه و دلسوزانه شما دوست عزیز؛ آیا شما می‌توانید تضمینی بدهید از این قبیل اتفاقاتی که در بالا به نمونه هایی از آن اشاره شد، دیگر تکرار نمی‌شود؟

درج نظر

XML نظرات: RSS | Atom

پل های ارتباطی کاربران گرامی با روزنه

مناسبت ها

فهرست وقایع ماه محرم الحرام

تبلیغات

دریافت اخبار نیشابور
شهروند خبرنگار

اوقات شرعی نیشابور

۰۴:۰۰
۰۵:۲۶
۱۱:۲۵
۱۷:۲۴
۱۷:۴۲

آمار بازدیدکنندگان

۱۷
۲۱۴۸
۲۳۴۳
۸۵۷۳۴۲۵